به پیشنهاد فرماندار مهریز بازدید مسئولین شهرستان از اماکن تاریخی تفریحی و گردشگری



در دومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی سال 1390 که در محل شهرداری و با حضور اعضا برگزار شد کیانی مقدم فرماندار مهریز پیشنهاد بازدید از اماکن تاریخی تفریحی و گردشگری جهت رفع نواقص و مشکلات آن جهت پذیرایی هر چه بهتر از میهمانان نوروزی را به مسئولین شهرستان داد که هفته آینده با اکیپ بندی مسئولین اجرایی خواهد شد.

کیانی مقدم فرماندار مهریز موقعیت خاص این شهرستان را برای حضور چشمگیر مسافرین نوروزی متذکر شد و گفت : با توجه به اینکه این شهرستان دارای تاریخی ترین اماکن و چشم نوازترین تفرجگاه هاست و پذیرای بیشترین تعداد مسافرین نوروزی است بایستی تمام امکانات را برای استقبال از مسافرین که در واقع قاصدین پیام وفرهنگ این خطه از کویر خواهند بود بسیج نماییم .

فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: استقبال گسترده مسافرین و میهمانان نوروزی فرصت مناسبی ست تا به این بهانه میراث فرهنگی و همه مجموعه های فرهنگی شهر همت را مضاعف نموده و در راستای زیباتر جلوه کردن جاذبه های این شهرستان قدم بردارند .

وی با اشاره به تدین و دینمداری و ولایتمداری مردم مهریز و همت عالی اهالی این شهرستان در انجام واجبات دینی چون نماز جماعت خواستار ترویج بیشتر این فرهنگ در ایام نوروز از طریق برگزاری مراسم نماز جماعت در اماکن عمومی و به پاکردن خیمه های نماز شد و افزود : تبلیغات دینی در سایر اماکن دیدنی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز در این ایام ضروری به نظر می رسد .

کیانی مقدم همچنین بر برگزاری مراسم ویزه تحویل سال در اوایل ساعات تحویل سال در کنار قبور شهدای شهرستان تاکید کرد.

راه اندازی وب سایتی اینترنتی جهت رفاه حال میهمانان و برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری و تفریحی شهرستان، شناخت و بررسی آسیب ها و آفت های احتمالی در نوروز سال 90 برای فراهم نمودن زمینه پذیرایی از میهمانان نوروزی، استقرار ایستگاه های گردشگری برای ایاب و ذهاب و رفاه حال مسافرین نوروزی در سطح شهرستان، تکثیر و توزیع لوح فشرده ای برای معرفی شهرستان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در محل اسکان مسافرین و اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان نیز توسط اعضای ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار مهریز نیز در پایان بر حضور فعال اداره میراث فرهنگی و گردشگری در نمایشگاه استانی صنایع دستی و آثار باستانی شهرستان نیز تاکید داشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا